OOTD – THE GREY CONCEPT

Eens in de zoveel tijd komt Hennes & Mauritz met een guest designer op de proppen. Zo’n guest designer ontwerpt speciaal voor H&M een collectie die dan in geselecteerde winkels en in de online shop worden verkocht.

Op dit moment wordt de collectie van Maison Martin Margiela verkocht. Martin Margiela is een Belgisch modeontwerper en oprichter van het label. In oktober 2009 trok Margiela zich terug en liet zijn creatieve team het label doorzetten.
Maar voordat ik afdwaal, het gaat nu niet om de Margiela collectie, maar om de vorige collectie, The Grey Concept. Deze lijn hoort bij de Divided collectie en H&M noemt de lijn edgy, punk en rock. Wat de naam al doet vermoeden zijn de kledingstukken donker van kleur en bevatten veel grijstinten. Toen ik de campagne zag, vond ik het nogal een somber geheel. Maar toen herinnerde ik mij de Trish Summerville Collectie (de vrouw achter de kleding van The girl with the dragon tattoo). Op het oog was die collectie ook iets te ruig naar mijn smaak, maar heb wel een zwarte en auberginekleurige leggings besteld die ik nog dikwijls draag.


Online waren alle artikelen als snel uitverkocht. Mijn geluk is dat ze bij de H&M op de Vismarkt in Groningen vaak wel speciale collecties verkopen. Helaas was de lange jurk met V-rug al uitverkocht. In plaats daarvan kocht ik de rok en de hoodiedress (een item die ik al een lange tijd wil hebben. De schoenen die bij de collectie hoorde heb ik ook gepast, maar ik kreeg last van hoogtevrees :p


OUTFIT OF THE DAY

Hoodiedress € 39,95 H&M – The Grey Concept
Poncho – WE Fashion
Rok €14,95 H&M – The Grey Concept
Enkellaarsjes – Divino

“Wat vond jij van The grey concept? Heb je ook iets gekocht van deze collectie?”

One thought on “OOTD – THE GREY CONCEPT

Geef een reactie

