Eau zo lekker! PARFUMSTASH

Stash posts vind ik zelf erg leuk om te zien op blogs. Graag wil ik jullie dit keer mijn parfum stash laten zien. Kijken jullie mee?

spraying-perfume-webmd.com_

Omdat ik parfum over het algemeen niet erg prijsvriendelijk vind is mijn stash dan ook alles behalve verbluffend te noemen. Vaak koop ik toch liever een fashion item dan dat ik mijn parfumstash uitbreid. Ik zal kort even vertellen welke luchtjes ik bezit en probeer ik je een idee te geven hoe deze parfum ruikt.

Mijn signature scent is Hugo Boss ‘Deep Red’. Vaak krijg ik complimentjes als ik dit parfum draag en alhoewel ik deze parfum al jaaaaren bezit ben vind ik het nog steeds een superfijn luchtje.

Hugo Boss ‘Deep Red’ is een energieke en fruitige geur. Zelf vind ik het een fijn parfum om ’s avonds te dragen, mede omdat hij lang blijft hangen. Zo hoef je niet bij de sprayen na een tijdje.

  • Topnoten: Clementine, bloedsinaasappel, zwarte bes, peer.
  • Hartnoten: Fresia, pittosporum, gemberbloem, amber.
  • Basisnoten: Sandelhout, cederhout en vanille.

Mijn één na favoriete geur is Diesel ‘Fuel For Life’
Het is een heerlijke bloemige, zoete en vrouwelijke geur. Geurnoten zijn zwarte bes, Patchoelie en jasmijn. De volledige beschrijving van top,- hart,- en basisnoten kon ik helaas niet vinden. Weet jij het wel, dan hoor ik het graag!

Tijdens een zelfgeorganiseerde ladies night vroeg een vriendin welk luchtje ik op had. Ik droeg die avond Diesel ‘Fuel for Life’. Ze zei dat ik Wish van Chopard vast en zeker ook wel lekker vond, en dat kloptte! Bij Trekpleister kocht ik dit pafum voor €17,50- in plaats van de gebruikelijke €41,00. Op dit moment koop je Chopard ‘Wish’ het voordeligst bij Kruidvat (€17,00)

  • Topnoten: Kamerfoelie, wilde aardbei, oranjebloesem, kokosnoot, kruisbes en Braziliaanse rozenhout.
  • Hartnoten: Honing, violet, orchidee, melk, heliotroop en lelietje-van-dalen
  • Basisnoten: Sandelhout, amber, patchouli, vanille, karamel en wierook

Dit is mijn tweede fles van Diesel ‘Green’ Ik vind het een hele eigenzinnige geur. Ik ben dan ook niet altijd hiervoor in de stemming. Maar als ik even geen zin heb in een zoet luchtje, pak ik deze. Dit flesje heb ik geruild met mijn zus voor ‘Miracle’ van Lancome.
Op de één of andere manier was ik helemaal zat van Miracle en droeg dit parfum nauwelijks meer. Zonde, dus ruilen was een goede zet.

  • Topnoten: Limoen en gember
  • Hartnoten: Iris, oranjebloesem, anjer, kaneel, jasmijn, kruidnagel en roos
  • Basisnoten: Amber, sandelhout, muskus, vanille en cederhout

Eau de Zwitsal spray ik vaak even voor het slapengaan op mijn kussen. Vind je Zwitsalproducten lekker ruiken? Dan is dit een fijn geurtje voor jou. Wel vind ik dat de geur snel vervliegt. Maar tegen die tijd… ZzZZzzzZzz !!

En dan als laatste dit luchtje van Garnier ‘Fructis Style’ Kiddin’! In dit lege gelpotje zit het luchtje Diesel ‘Plus’. Uit de originele verpakking kreeg ik na een tijdje geen parfum meer uit. Na eigenhandig de fles te hebben gesloopt, heb ik de overige parfum overgegoten in de bovenstaande verpakking. Verdiend niet de schoonheidsprijs, maar weggooien terwijl het flesje nog voor de helft vol zit? Never….

  • Topnoten: Bergamot, sinaasappel, palmblad en heliotroop
  • Hartnoten: Jasmijn, berken, salie, kardemom, koriander, lelietje-van-dalen, viooltjes en groene noten
  • Basisnoten: Vetiver, musk, sandelhout, patchouli, eikenmos, nootmuskaat, kruidnagel, kaneel, tonkaboon en anijs

Zoals jullie konden zien domineert Diesel mijn parfumcollectie. Over een tijd zal ik een update van dit artikel maken zodat jullie kunnen zien of er ook iets veranderd.

Hoeveel parfum bezit jij? Wat is jouw favoriete parfum? Ik lees het graag in in de comments..

Geef een reactie

