DREAM walk in closet 1/3

Naast het bezitten van minstens één designertas hebben fashionista’s meestal nog een droom gemeenschappelijk, namelijk het hebben een inloopkast! Voor mij een toekomstdroom, but a girl can dream right? Uitzoeken van beeldmateriaal voor dit artikel was een regelrechte ramp. Na een tijdje surfen had ik ruim 30 afbeeldingen gevonden en een keuze maken was echt onmogelijk, omdat ze allemaal prachtig of juist heel uniek zijn. Heel vervelend, maar ik zal er een vervolgartikel van moeten maken. Time for some eyecandy!! Kwijlen jullie mee?

In dit deel laat ik walk in closets zien met een ‘donkere’ uitstraling. Dit komt door de keuze van het meubilair, licht en/ of kledinggebruik. De hoofdfoto van dit artikel vind ik meteen de allermooiste. Wauw! Je zou je daar toch als een prinses in haar paleis voelen..

Op bovenstaande foto zie je een erg strak ingerichte inloopkast, waar gekozen is voor dimlicht, strak meubilair en alleen neutrale kleuren. Roze fleece sokken zullen hier misstaan :p Het ziet er echt mooi en superstrak uit, maar niet erg praktisch of je moet alleen maar wit, beige, en bruin dragen. De indeling vind ik wel erg mooi. De nadruk wordt gelegd op het hanggedeelte, jurken, tuniekjes etc. zullen hier mooi uitkomen. Ook is er wel ruimte voor 100 paar schoenen!

De walk in closet van de afbeelding hierboven oogt meer romantisch door de kroonluchter, de sofa en de ornamenten op de dozen bovenop. Toch zijn het hele strakke stellingen gemaakt van buizen. Het leggedeelte overheerst bij deze kast. Heb je weinig hangkleding maar wel duizend shirtjes, dan is dit een geschikte indeling voor jouw kast. Deze inloopkast is mijn één na favoriet van dit artikel.

In deze inloopkast is het hang- en leggedeelte goed verdeeld. Daarnaast is er genoeg ruimte voor schoenen. Wat ik altijd erg mooi vind is zo’n mooi meubel in het midden. Maar ik zou niet zo snel kiezen voor bruine meubels.

Als je op zoek bent naar een kast met veel opbergvakken, dan is deze afgebeelde inloopkast interessant voor jou! Deze walk in closet is iets te hokkerig naar mijn smaak. Nu valt de kast erg op, terwijl je kledingstukken juist in het oog moeten springen.

Een complete kamer met fauteuil om je koopjes na een shopping spree even rustig te bekijken. Wat ik jammer vind is dat je de kledingstukken niet kunt zien, omdat ze verstopt zitten achter de deuren. Ook het behang is niet helemaal mijn smaak. Daarnaast mis ik in elke afbeelding een grote spiegel waar je jezelf van top tot teen kunt bekijken, iets wat je wel verwacht in een walk in closet toch?

Ben je van plan om een walk in closet te maken, dan heb je hier al enige inspiratie gehad. Meer fan van inloopkasten met een lichte uitstraling? Stay tuned voor deel 2!

Heb jij een inloopkast? Of staat dit net als ik op je verlanglijstje?

Geef een reactie

