Shoplog – o.a. Primark, Lush en H&M

Afgelopen week heb ik bijna elke uithoek van Nederland wel gezien. Vorig weekend ben ik met mijn vriend naar Euverum (Limburg) geweest, omdat hij een weekendje-weg gewonnen had, heel vervelend!
Ik had hem al mentaal voorbereid op een dag shoppen in Maastricht (aangezien hij allergisch is voor winkelen). Maar zo gezegd, zo gedaan..

Daarnaast ga ik eens in de zoveel tijd een dag winkelen met mijn moeder en vaak met mijn zus erbij. Zaterdagochtend vertrokken we voor dag en dauw richting Den Haag. Onderweg zei mijn moeder opeens “Kijk eens Evita de Primark kun je gewoon al zien vanuit de trein”  In overleg besloten we een korte stop te maken bij de Primark in Almere om vervolgens door te reizen naar Den Haag. Je raadt het natuurlijk al, dik twee uur later kwamen we de Primark uit en besloten we naar Amsterdam in plaats van Den Haag te gaan om daar verder te shoppen.

Naamloos

Benieuwd naar mijn aankopen uit Maastricht, Almere en Amsterdam?

In Maastricht heb ik bij H&M in de SALE deze paarse trui gekocht voor €15,-
Ik had deze warme knit al een tijdje op het oog maar ik had geen zin om €34,95 neer te tellen. In de online shop van H&M koop je hem voor €20,- + €4,90 verzendkosten, dus
je bespaart het meeste geld door naar de winkel te gaan.

hmprodVerder heb ik non-beauty en non-fashion koopjes gedaan in Maastricht. We zagen een Aziatische supermarkt en heb daar  een aantal soorten indische spekkoek en crackers (Sky Flakes) gekocht. YUM!
Spekkoek

We hebben in Maastricht voornamelijk geshopt voor mijn vriend en aangezien ik de week erop weer ging winkelen, vond ik het ook wel prima dat ik verder niks had gekocht.

Primark Almere

De bereikbaarheid van de Primark in Almere is gewoon pérfect! Vanaf het treinstation loop je er in 3 minuten naartoe. Bij de vestigingen in Hoofddorp en Rotterdam is dat wel anders.
De eerste gedachte toen ik binnenstaptte was: ‘Waar moet ik beginnen‘. Omdat we net na openingstijd de winkel betraden hadden we het eerste half uur de Primark ongeveer voor onszelf, heerlijk! Na tien uur werd het een stuk drukker en na elven werden er alweer dranghekken geplaatst.

Primark Almere3Ik heb van alles gepast maar uiteindelijk ben ik met hele andere items de winkel uit gelopen. Het overgrote deel van de buit was ondergoed. Bij mijn vorige bezoek aan de Primark in Hoofddorp had ik al een fijne badjas en pyjama’s gekocht, dus die sectie kon ik overslaan. Op de HOME-afdeling hadden ze hele fijne geurkaarsen staan, maar aangezien de dag nog maar net begonnen was had ik geen zin om te rest van de dag met megazware tassen te slepen. Ik kocht een pakje haarspeldjes (40 stuks voor €1,50) en een mooie goudkleurige armband met rosékleurige strass steentjes voor €5,00Primark Almere5

Uiteindelijk nam ik niets van de gepaste kledingstukken mee naar de kassa. Wat ik onderweg naar de kassa’s wél tegenkwam was een prachtige zwarte blouse met goudkleurige knopen. Hij is sheer en heeft een langer achterpand. Op de gok (wat ik normaal nooooooit doe) griste ik maat 8 mee en rekende ik bij de kassa €13,00 voor deze blouse af.  Primark Almere4

De blouse is moeilijk te fotograferen, maar in het echt lijkt hij nog tig keer mooier dan op foto. Bij de Bershka in Amsterdam heb ik de blouse snel gepast, omdat ik bang was dat de maat misschien niet goed zou zijn, maar dat was gelukkig niet het geval.

Bij Abercombie & Fitch mocht je in de rij gaan staan als je hier wilde winkelen. Het regende op dat moment best hard, dus wij sloegen Abercombie & Fitch even over.

Abercombie&FitchNaast Bershka, River Island, Accessorize en MAC moet ik ook altijd een bezoekje brengen aan Lush. Ik kocht drie soorten zeep van zo’n 100 gram per stuk. In mijn enthousiasme had ik de zeep thuis direct in kleinere porties gesneden dus daarom geen foto van de zeepjes. Hieronder kun je zien welke soorten ik gekocht heb.

Soap Lush
Dat waren mijn aankoopjes van de afgelopen week. Normaal gesproken kom ik met tassen vol thuis na een dag winkelen. Een jaar geleden heb ik mij voorgenomen om alléén iets te kopen als een item in mijn garderobe ontbreekt. In de winkel loop ik dan in mijn hoofd mijn hele kledingkast na, om te voorkomen dat ik iets vergelijkbaars koopt. Tot op heden werkt dat voornemen erg goed en doe ik minder miskopen.

Welke winkels sla jij nooit over als je naar Maastricht, Almere of Amsterdam gaat? 

5 thoughts on “Shoplog – o.a. Primark, Lush en H&M

Geef een reactie

