Sleek Shangri-La Respect palette review & swatches + kerstlook 2012

Hebben jullie fijne kerstdagen gehad? Ik hoop van wel. In dit artikel kun je zien wat mijn kerstoutfit was en de make-uplook die ik hierbij droeg. Omdat ik voor mijn ooglook het Respect palette van Sleek heb gebruikt wil ik jullie ook nog even swatches laten zien. Benieuwd hoe dit palette uitpakt op een donkere huid? Kijk dan vooral even verder!

sleek-respect
Op 9 december 2012 plaatste ik een artikel over de Sparkle en Shangri-La palettes van Sleek. Uiteindelijk heb ik gekozen om het Respect palette te kopen in de online shop van Sleek. Ik hoop trouwens dat het ooit nog mogelijk wordt om via Paypal o.i.d. te betalen, want via creditcard betalen vind ik minder prettig, maar dat terzijde.

Het palette komt in een pastelkleurige verpakking en de standaard Sleek verpakking. Matzwart en glanzende letters. ❤ IT!

IMAG0642

Het Respect palette bevat 12 kleuren. Hieronder vind je een  korte kleurenbeschrijving om je een idee te geven hoe deze kleuren uitpakken.

IMAG0720

Gladys White – wit, creamy
James Brown – medium bruin, shimmery
Shalamar –  bleke terracotta kleur, mat
Count Basi Beige – beige met een zachte gele ondertoon, mat
Aretha Orange – zacht oranje met een gouden glanzende subtiele ondertoon
Otis Red – oranje met een rode ondertoon en en zachte parelmoer glans
Roberta Black – zwart, mat
Vandellas – aubergine kleurig, mat
Cameo Cream – gebroken wit, mat
Motown Mink – nude, mat
O’jays – roze met een oranje ondertoon een overduidelijke gouden shimmer, creamy
New Jack Pink – felroze, mat

swatches
Stom stom stom! Na het uploaden van de foto’s zag ik dat ik de de bovenste rij kleurtjes van het palette onderaan op mijn arm heb geswatched. Beginnersfout, vergeef me!

Van sommige kleuren verwachtte ik  een verbluffende pigmentatie, maar vielen in praktijk ietswat tegen. Roberta Black had ik zwarter verwacht, James Brown wat dieper van kleur en van O’jays dacht ik dat de kleur wat feller uit zou pakken op mijn huidskleur. Vandella, Gladys White, Aretha Orange, Otis Red, New Jack Pink en Motown Pink dekken goed en zijn precies zoals ik ze verwacht had. Shalamar is ook een mooie nude kleur maar valt niet erg op bij mijn huidskleur. Cameo Creme is wat korrelig van structuur, deze kleur hadden ze prima weg kunnen laten. Naar mijn mening hadden twee witte kleuren ook wel volstaan en hadden ze beter nog een bruintint toe kunnen voegen of juist een mooie donkerrode kleur.

Tot zover het Respect palette. Normaal gesproken draag ik meestal op 1e kerstdag een andere outfit dan op 2e kerstdag. Dit jaar heb ik het even makkelijk gehouden en droeg ik dezelfde kleding.

OUTFIT OF THE DAY

Legging – Pieces
Lang shirt – H&M Divided
Top – DEPT

KerstCollage

Respect palette ooglook

Als highlighter gebruikte ik nummer 1. (Count Basil Beige)
In de arcadeboog gebruikte ik nummer 2. en 3. (James Brown) en (Roberta Black)
Op mijn ooglid gebruikte ik aan de binnenkant nummer 1. (Count Basil Beige) en aan de buitenkant nummer 4. (Vandellas).

Op mijn nagels droeg ik metallic foil nagels in de kleur goud. De nagels maakten het geheel net even wat feestelijker.Binnenkort komt er nog een winactie met deze mooie nagels dus houd Fashion meets Beauty in de gaten!

One thought on “Sleek Shangri-La Respect palette review & swatches + kerstlook 2012

Geef een reactie

