Geschikte make-upmerken voor een getinte/donkere huid #1

Mijn interesse voor make-up begon al op vroege leeftijd. Vooral moeders beautycase moest er vaak aan geloven (zie foto). Ik was toen 2 jaar oud en kreeg de Yves Rocher mini lipsticks te pakken. Op de middelbare school werd mijn interesse serieuzer. Destijds kwam ik erachter dat de keuze in geschikte make-up voor mijn huidskleur nihil was. Dus zat er niets anders op dan een iets te licht kleurtje foundation op mijn gezicht te smeren, of voor oogschaduwkleuren te kiezen die eigenlijk niet zo mooi staan bij een donkere huid.

IMAG0610

Ik ging op onderzoek uit hoe het aanbod anno 2013 is en kwam erachter dat er heel wat merken bij zijn gekomen de afgelopen jaren die gericht zijn op getinte of donkere huidstypes. Ook zijn er bekende merken die hun assortiment hebben uitgebreid. Alleen de make-upmerken die makkelijk verkrijgbaar zijn ga ik op alfabetische volgorde met jullie behandelen. Per make-upmerk kun je eerst iets lezen over het bedrijf en vertel ik waar dit merk te koop is. Door de hoeveelheid merken zal dit een vervolgartikel worden Enjoy!

BARE MINERALS

De eerste merk is waarschijnlijk een bekende. Het gaat namelijk over het merk Bare Minerals. Bare Minerals is ook wel bekend onder hun Amerikaanse naam Bare Escentuals. Het merk brengt minerale make-up op de markt.  Bij minerale make up worden er alleen natuurlijke ingrediënten en pure mineralen gebruikt die geen allergische reacties veroorzaken, aldus dat pretenderen ze. Op internet kwam ik veel tegenstrijdige informatie tegen, dus misschien komt er nog wel een keer een uitgebreid artikel over minerale make-up  als daar vraag naar is.

bare minerals

Bare Minerals is verkrijgbaar bij Sephora winkels. Sephora heeft 13 vestigingen in Nederland, je kunt ze vinden in:

Almere | Citadel 16 |
Amstelveen |  Buitenplein 101 |
Breda | Karrestraat 8-14 |
Den Bosch Schapenmarkt 4 |
Den Haag Spui 3 |
Groningen | Grote markt 21 |
Haarlem Grote Houtstraat 70 |
Hilversum Kerkstraat 47-57 |
Leidschendam |  Eglantiershof 2-3 |
Maastricht Grote Staat 5 |
Roermond | Munsterplein 9 |
Rotterdam Hoogstraat 185 |
Utrecht | Rijnkade 5 |

BECCA COSMETICS

Een wat minder bekend merk is Becca cosmetics. Becca is opgericht door Rebecca Morrice Williams. Rebecca begon haar carriere als make-up artist in Perth (West-Australië). Het frusteerde haar dat ze nooit een goede foundation kon vinden die natuurlijk, licht, corrigeerde én de hele dag bleef zitten. Daarop besloot ze zelf het heft in eigen handen te nemen en haar eigen lijn te produceren. Becca is geschikt voor alle vrouwen ongeacht, ras of leeftijd.

BECCA

Producten kun je kopen in de online shop van Becca Cosmetics

4 thoughts on “Geschikte make-upmerken voor een getinte/donkere huid #1

    • Dankjewel Dita 😀 Ben het helemaal met je eens, het aanbod is simpelweg minder groot. Er zijn gelukkig de afgelopen jaren wel een aantal merken bijgekomen dus er volgen nog veel meer artikelen met geschikte merken voor een getinte of donkere huidskleur.

  1. ik vind het ook lastig, black opal enz hebben ook vaak niet mijn huidskleur, die zijn vaak gericht op mensen met een hele donkere huidskleur of weer te licht. misschien moet ik het mengen ofzo..zou leuk zijn als je daar een artikel of DIY over zou maken..

    • Mengen is inderdaad een optie. Ik heb best wel wat merken gevonden die voor huidskleuren zoals de onze (tussen getint en donker in) geschikt zijn. Dus hou mijn blog in de gaten en ik zal eens kijken of ik een DIY of een artikel kan schrijven over de perfecte foundation. Bedankt voor het meedenken! x

Geef een reactie

