Max Factor Max Effect Mini Polish & swatches

MaxFactor

Sunny PinkNo. 05 – Sunny Pink

Sunny Pink ziet er heel speciaal uit in het flesje maar valt in de praktijk een beetje tegen qua dekking. Hier draag ik 3 laagjes en is ‘ie nog steeds sheer te noemen. De kleur is roze met fijne gouden shimmers en echt prachtig op je nagels! In het avondlicht overheerst de roze kleur en in het daglicht het goud.

IMAG0845

Soft Toffee

No. 21 – Soft Toffee

Zoals je kunt zien lijkt Soft Toffee haast nude bij een donkere huidskleur. Het was een perfecte nudekleur geweest als het lakje nog net een tintje lichter was geweest. Soft Toffee lijkt mij ook mooi in combinatie met glitters of een matte topcoat, maar dat heb ik tot nu toe nog niet geprobeerd.

IMAG0793

Elegant MauveNo. 04 – Elegant Mauve

What you see is what you get! Elegant Mauve is zo’n kleurtje die moeilijk te omschrijven is. Ik zou zeggen een kleur tussen donker oudroze en taupe in met superfijne shimmers. In tegenstelling tot Sunny Pink is dit een hele dekkende lak maar wel aan de stroperige kant. Van dichtbij zie je strepen, maar vanaf een afstandje valt dit niet op.

IMAG0903

Fantasy FireNo. 45 – Fantasy Fire

Dan het paradepaardje van de collectie, ik heb het natuurlijk over Fantasy Fire. Bij onze eerste kennismaking dacht ik dat het om een dupe van de prachtige  NFU-oh 51 was (zonder de flakies dan). Dit bleek niet zo te zijn, want Fantasy Fire is een dupe van de Clarins 230 ook wel Unicorn Pee genoemd onder de liefhebbers. Aangezien de Clarins lak niet meer verkocht wordt is Fantasy Fire een goed alternatief.

Op zich vind ik dit lakje niet eens zo bijzonder (ja je leest het goed), maar juist de combinatie met een andere kleur maakt Fantasy Fire prachtig! Het effect van deze nagellak kon ik niet vastleggen op beeld. Maar aangezien dit lakje meestal op zwart wordt geswatched, leek het mij wel leuk om een aantal  andere kleuren combinaties te laten zien.

IMAG1025

Pink = Essence Season of Extrem 01 It’s two bright (limited edition)
Ringvinger = Catrice C01 Sunny Side (limited edition)
Middelvinger = Gosh 008 Berry Me
Wijsvinger = Catrice 340 Run Forest Run (discontinued)

De Max Effect lakjes van Max Factor zijn verkrijgbaar bij o.a. DA, Kruidvat, Etos filialen en op Bol.com vanaf €5,07 per flesje (4,5 ml)

Q: Wat vind jij van de Max Factor lakken? Welke vind jij het mooist van deze vier?

3 thoughts on “Max Factor Max Effect Mini Polish & swatches

  1. wauw, ik heb je site net ontdekt en I like it. Supermooie kleuren en handig dat je een donkere huidskleur hebt net als ik, kan ik zien hoe het bij mij staat!

Geef een reactie

