Urban Decay – Oz the Great and Powerful Glinda palette & swatches

De eerste woorden die bij me opkwamen toen ik dit palette zag was: betoverend mooi*!
Ik was zelfs zo betoverd dat ik afgelopen 1 februari stipt om 10.00uur voor de Sephora in Groningen lag en dit prachtige exemplaar mee naar huis nam. En dat was nog niet alles…
IMAG1354-1

Sephora heeft vaak kortingsacties. Zo kreeg je nu 50% korting op elk 2e make-up product. Omdat ik graag matte oogschaduws draag nam ik de Urban Decay primer potion in de kleur Eden mee. Deze primer geeft namelijk een matterend effect.

IMAG1333-1Bij aankoop van 2 Urban Decay producten kreeg je een mini primer potion of een mini all nighter cadeau. Ik koos voor de primer potion aangezien ik nog een MAC Fix+ heb die voor 90% vol zit omdat ik dit product vrijwel altijd vergeet mee te nemen in mijn make-up routine.

IMAG1348-1De laatste jaren ga ik nog maar weinig naar de bioscoop, maar Oz, the great & powerful zou ik graag op een megagroot scherm kijken. Maar dat even terzijde..
Oz-powerful_730

Van tevoren had ik natuurlijk al vele swatches aan mij voorbij laten gaan voordat ik besloot dit palette te kopen. Het rare was dat ik geen swatches kon vinden van dit palette op een donkere huidskleur. Dus tja, dan zal ik het vuile werk maar opknappen 😉

TORNADO

Tornado_collage

AURA
Aura_collage

MAGIC
Magic_collage

ILLUSSION
Ilusion_colage

OZ
Oz_collage

SOUTH
South_collage

SUPER SATURATED HIGHGLOSS LIP COLOR & PURPLE 24/7 EYEPENCIL
LIP + EYEPENCIL

De oogschaduws zijn allemaal goed gepigmenteerd, de één (lees Tornado) soms net iets beter dan de ander (lees onderste kleur Aura). De gouden kleur is trouwens net zo goed van kwaliteit als de zilvere. Toch valt zilver vele malen meer op en zie je de gouden kleur een stuk minder goed. Daarnaast lijkt de onderste kleur van Aura en Magic bij mijn huidskleur haast identiek, zoals je kunt zien aan de swatches, terwijl ze in de pan enorm verschillen.
Het 24/7 glide-on eye pencil is zacht en romig van structuur en heeft voor mij de perfecte aubergine achtige kleur met een roze glans. De lip color is ook wel fijn, maar ik ben een ramp met andere lipproducten dan gloss. Dat wordt dus oefenen..

Q: Wat vind jij van Urban Decay’s Glinda palette?

UD collage

2 thoughts on “Urban Decay – Oz the Great and Powerful Glinda palette & swatches

  1. Haha, grappig dat je er speciaal voor heen bent geweest en stipt op tijd was :). Als je iets wil hebben, moet je er iets voor over hebben :). Ik zag toevallig op de facebook van sephora dat ze binnen waren en ben zaterdag binnen geglipt. Gelukkig lagen er nog 4 van ieder palette, dus ik heb geluk gehad! Ze zullen inmiddels wel uitverkocht zijn denk ik. Ik ben er ook helemaal verliefd op :).

Geef een reactie

