Review – Couleurs Nature perfectionerende vloeibare fond de teint

De foundation die ik een tijdje terug bij Yves Rocher kocht (zie shoplog) heb ik nu een maand getest. In deze review kun je lezen wat het product belooft en wat mijn mening is over de vloeibare foundation van Couleurs Nature.

P1030501

Wat zegt de verpakking over het product?
Perfectionerende vloeibare fond de teint: 14 uur lang een perfecte huid met fytopigmenten voor een langdurig effect.

Wat zegt de website over het product?
Een vloeibare, soepele samenstelling die eenvoudig aan te brengen is, goed blijft zitten, geen vlekken of strepen achterlaat, de ouderdomstrekken camoufleert en niet vlekt op kleding. Het product blijft bovendien 14 uur lang perfect zitten.

Perfecte dekking zonder masker effect voor een smetteloze teint, de hele dag door.
Een satijnachtige, semi-matte finish voor een frisse, perfecte teint die van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat mooi blijft zonder bijwerken. Geschikt voor alle huidtypen.
verpakking

Op de verpakking wordt trouwens gesproken van fytopigmenten. Leuke term, maar wat is het in vredesnaam dacht ik. Na wat speurwerk kwam ik erachter dat de foundation is verrijkt met plantenpigmenten voor een langhoudend resultaat.

P1030471

Maakt de foundation zijn beloftes waar?
De foundation geeft voor mijn huid een goede dekking, maar wel op een natuurlijke manier.Daarnaast past de tint (Brun 600) precies bij mijn eigen huidskleur en zo’n match kom ik maar zelden tegen. Het belangrijkste voordeel aan deze foundation is dat je het totaal niet voelt zitten op je huid. De foundation vlekt niet op kleding, wat ik ook een behoorlijke pluspunt vind. Op de linkerfoto is mijn blotebillengezicht te zien en rechts draag ik de foundation. Zoals je kunt zien word mijn gezicht egaler en geeft de foundation een mooie semi-matte finish. Na een dag dragen zit de foundation nog steeds op zijn plek. Omdat bij avondlicht een kleur heel anders lijkt heb ik hier geen foto van en zullen jullie mij op mijn woord moeten vertrouwen 😀

voor+nafoto

Het enige nadeel betreft de flacon zelf. Het is een pompflacon wat ik zelf erg prettig en hygiënisch vind werken alleen er zit geen draaisysteem op zodat je de flacon dicht kunt draaien. Dat vind ik enorm jammer, want ook al gebruik ik het extra sluitdopje soms lekt de flacon een heel klein beetje foundation. Hopelijk gaat Yves Rocher dit in de toekomst nog een keer aanpassen.

Ik ben blij verrast over dit product wat voor een kritische consument als ik toch wel uitzonderlijk is 😉

Een flacon bevat 30 ml en kost normaal €19,95 bij Yves Rocher. Vaak hebben ze 50% korting op het hele assortiment in de winkel maar ook in hun webshop kun je producten vaak met fikse kortingen kopen.

Q: Heb jij ervaring met de foundations van Yves Rocher? Je kunt je ervaringen delen in de comments..

3 thoughts on “Review – Couleurs Nature perfectionerende vloeibare fond de teint

Geef een reactie

